Evaluatie & opvolging

Evaluatie

Evalueer zowel objectief als subjectief. Natuurlijk wilt u weten hoeveel bezoekers er zijn geweest, maar ook de vooraf gestelde doelstellingen zijn gehaald? De standbemanning kan vaak een helder beeld schetsen van de beurs in het algemeen. Evalueer de beursdeelname zo snel mogelijk dan zitten alle ervaringen nog vers in het geheugen. Het is handig als u tijdens het maken van het beursdeelname plan al een afspraak maakt voor de evaluatie. Evalueer na een aantal weken/maanden nog eens wat de contacten die u tijdens de beurs hebt opgedaan hebben opgeleverd. Soms gaan er enkele weken/maanden overheen voordat een prospect een daadwerkelijke klant wordt. Archiveer de evaluatie goed, dit kan je uitstekend gebruiken bij een volgende beursdeelname. Hiermee voorkomt u dezelfde fouten te maken.

Opvolging

Bij het opvolgen van de leads is het belangrijk om op te vallen! U bent namelijk niet de enige die documentatie of een mailing toestuurt. U heeft tijdens de beurs gevraagd hoe de prospect het liefst benaderd wilt worden, volg dit dan ook op. Tijdens de opvolging heeft het de voorkeur dat u zelf uw eigen leads opvolgt. Doe dit opvolgen binnen maximaal twee weken, na twee weken zal de prospect u niet meer op het netvlies hebben. Zorg ervoor dat de opvolging een persoonlijk tintje krijgt waarmee u wederom die aansluiting zoekt. Dit kunt u realiseren door notities toe te voegen op het leadsformulier, de notities kunnen zowel algemeen, persoonlijk en zakelijk zijn.

Website by Webroots