Het beursdeelname plan bevat tenminste de volgende elementen:
1. Waarom doet u mee aan de beurs? Het waarom is noodzakelijk als uitgangspunt. Wanneer u bepaalt waarom u mee wilt doen aan een beurs, dan kunt u vervolgens het hoe en wat gaan bepalen. Uitgangspunt is waarom (ook wel missie genoemd).
2. De doelgroep
- Wie is uw doelgroep
- Hoe is de verdeling man/vrouw
- Wat is de gemiddelde opleiding
- Wat voor functie hebben ze
- Wat zijn hun drijfveren en interesses
- Welke vakbladen lezen ze
- Wat zijn actuele ontwikkelingen voor de doelgroep
Wanneer u bovenstaande vragen heeft beantwoord gaan we over tot het noteren van de doelstellingen, wat willen we bereiken met deelname aan de beurs?
3. Doelstellingen
- Leadsgenereatie, relatiebeheer, Branding, verkoop
- Introductie nieuw product of dienst
- Onderhouden van contacten met bestaande relaties
- Ontmoeten van prospects
- Verbetering/ versteking van het imago
- Werven van personeel
- Publiciteit genereren
- Verhogen naamsbekendheid
- x aantal klanten per verkoper per dag
- x aantal gesprekken per dag
- x aantal relaties spreken
Gebruik bij het formuleren de SMART-methode om doelen te definiëren;
S-pecifiek
M-eetbaar
A-cceptabel
R-ealistisch
T-ijd